23ο Εργαστήριο Πολιτιστικής Βιομηχανίας (Creative@Hubs) «Δημιουργία έργων τέχνης από ανακυκλώσιμα υλικά, ζωγραφική σε ακατέργαστες πρώτες ύλες & τεχνικές παλαίωσης στην κατασκευή εικόνων» με τα Εργαστήρια “Art Lighting Creations” & “ICONS GENESIS”

Το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης «Ολιστική δικτύωση δημιουργικών ΜμΕ μέσω συνεργατικών χώρων (hubs) Holistic networking of creative industries via hubs - Creative@Hubs», συνδιοργάνωσε το 23ο εργαστήρι διεύρυνσης γνώσεων με θέμα: «Δημιουργία έργων τέχνης από ανακυκλώσιμα υλικά, ζωγραφική σε ακατέργαστες πρώτες ύλες & τεχνικές παλαίωσης στην κατασκευή εικόνων» με τα Εργαστήρια “Art Lighting Creations” & “ICONS GENESIS”

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το 23ο εργαστήρι πολιτιστικής βιομηχανίας με τίτλο «Δημιουργία έργων τέχνης από ανακυκλώσιμα υλικά, ζωγραφική σε ακατέργαστες πρώτες ύλες & τεχνικές παλαίωσης στην κατασκευή εικόνων» που διενεργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Creative@Hubs”, την Τετάρτη 5 Ιουνίου και ώρα 18:00, στο χώρο των εργαστηρίων Art Lighting Creations” & “ICONS GENESIS, συνοδευόμενο από τον κατάλληλο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.

Το εργαστήριο άνοιξε ο Hub Manager του έργου, Βασίλης Αρτίκος, ο οποίος αφού καλωσόρισε τους συμμετέχοντες, τονίζοντας πως το εργαστήρι έλαβε χώρα σε έναν άκρως φιλόξενο εικαστικό και δημιουργικό χώρο, προλόγισε ταυτόχρονα το θέμα που θα ακολουθήσει κάνοντας παράλληλα μια σύντομη εισαγωγή για τους δύο ομιλητές – καλλιτέχνες, τους κυρίους, Αντώνη Ναστούλη (Ζωγράφο, Αγιογράφο και Γλύπτη) και Αλέξανδρο Στρατούλη (Εικαστικό και Διακοσμητή) αναφερόμενος στη δουλειά τους και δίνοντας το λόγο στον πρώτο.

Παίρνοντας λοιπόν τον λόγο ο Αντώνης Ναστούλης και ξεκινώντας ονομαστικά από το τέλος, δηλαδή τον υπερρεαλισμό, έκανε μια ιστορική αναδρομή μιλώντας για τα ρεύματα που επικράτησαν κατά περιόδους στη λεγόμενη Βυζαντινή τέχνη γενικότερα και αγιογραφία ειδικότερα. Δεν αμέλησε όμως να αναφέρει και το ιδιαιτέρως σημαντικό γεγονός πως τον υπερρεαλισμό τον εντοπίζουμε εντόνως και στην αρχαία ελληνική τέχνη. Η Τέχνη των πρωτοχριστιανικών χρόνων πήρε στοιχεία από την αρχαιότητα τα οποία τα μετουσίωσε σε αποκλειστικά δικά της, όπως για παράδειγμα την ανθρώπινη μορφή την οποία όμως την παρουσίασε δίνοντας έμφαση στη εσωτερικότητά της. Ο ομιλητής επίσης αναφέρθηκε και στο διαχωρισμό της τεχνοτροπίας στη βυζαντινή τέχνη και αγιογραφία, προσδιορίζοντας τις γεωγραφικές περιοχές όπου εμφανίστηκαν.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Αλέξανδρος Στρατούλης, ο οποίος ξεκίνησε την εισήγησή του αναφερόμενος στη διαφορά της «δυτικής» αγιογραφίας, όπου παρουσιάζεται με λεπτομέρεια το κάλλος, με τη «δική» μας, όπου βρίσκεται πιο κοντά στην πνευματικότητα, την εσωτερικότητα και την αγιοσύνη των μορφών. Αναφέρθηκε επίσης στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει ένα υλικό στο οποίο πρόκειται να επιζωγραφιστεί μια αγιογραφία ή ένα θρησκευτικό θέμα, με γνώμονα, αφενός τη χρηστικότητα αλλά και το κατά πόσο θα έχει μια καλή αγοραστική αξία καθ’ ότι δεν πρέπει να αγνοείται το γεγονός πως ο εκάστοτε καλλιτέχνης θα πρέπει να βιοπορίζεται αξιοπρεπώς.

Σε αυτό το σημείο ο κύριος Στρατούλης, εξήγησε στους συμμετέχοντες στο εργαστήριο καλλιτέχνες, που ήταν ουκ ολίγοι, αλλά και σε απλούς ανθρώπους που ενδιαφέρονται όμως για την τέχνη, τους λόγους που τον οδήγησαν μαζί με τον κύριο Ναστούλη να προχωρήσουν στην από κοινού προσπάθεια και συνέργεια ώστε να δημιουργήσουν όχι μόνο αγιογραφικά  καλλιτεχνήματα, αλλά και έργα χρηστικά μεν, καλλιτεχνικά δε, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από οιονδήποτε πελάτη.

 Τόνισε δε, πως η διαδικασία εύρεσης είτε παλαιών, είτε νέων υλικών  που όμως δεν χρησιμοποιούνται πια, είναι χρονοβόρα, επίμονη και κάποιες φορές και επίπονη καθ’ ότι ο εικαστικός δημιουργός πολλές φορές, τα αναζητεί σε εγκαταλελειμμένα κτήρια με κίνδυνο ακόμα και της σωματικής του ακεραιότητας. Σε αυτή την περίπτωση όμως εντοπίζεται το απαύγασμα της καλλιτεχνικής δημιουργικότητας αφού από ένα «άχρηστο» υλικό, ο καλλιτέχνης δημιουργεί ένα άξιο προς πώληση αντικείμενο με σημαντική αγοραστική αξία. Ως εκ τούτου, αναφέρθηκε επίσης στη δημιουργία τέχνης από ανακυκλώσιμα υλικά και στις τεχνικές παλαίωσης στην κατασκευή εικόνων και όχι μόνο. Εκτενής αναφορά έγινε επίσης στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και στη δυνατότητα που δίνεται μέσω αυτών, οι καλλιτέχνες να προβάλλουν τα έργα τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Έδωσε μάλιστα σαν παράδειγμα  την πρόοδο των πωλήσεων της δικής του επιχείρησης με τη χρήση των e-shop εν μέσω μάλιστα πανδημίας.

Με την λήξη του εργαστηρίου ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση με το κοινό καθώς οι παρευρισκόμενοι έθεσαν τις ερωτήσεις τους  στους εισηγητές ενώ παράλληλα μπόρεσαν να περιηγηθούν στον χώρο και να περιεργαστούν τα έργα. Στη συνέχεια προσφέρθηκε μπουφές με δροσερά αναψυκτικά στο χώρο διεξαγωγής του εργαστηρίου.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Αιτωλική Φιλοξενία
Το Σπίτι Του Τουρίστα Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου - ΟΠΣ5041944
www.etakcci.gr

©2024 ΑΙΤΩΛΙΚΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ. All Rights Reserved

Search